Ειδική Μάθηση
Το τμήμα της ειδικής μάθησης απευθύνεται σε παιδιά που παρουσιάζουν μειωμένη σχολική απόδοση.Συνήθως εμφανίζουν αδυναμία να ανταποκριθούν επαρκώς στις δεξιότητες της γραφής,της ορθογραφίας ,της ανάγνωσης και των μαθηματικών συλλογισμών.Ακόμη αφορά παιδιά και μεγαλύτερων τάξεων που δυσκολεύονται στην οργάνωση της σχολικής τους μελέτης.
Η ειδική μάθηση αξιολογεί και παρεμβαίνει σε παιδιά με:
Ο όρος «Δυσλεξία» χρησιμοποιείται, για να υποδηλώσει τις μαθησιακές δυσκολίες της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής οι οποίες δε συνδέονται με άλλες οργανικές ή διανοητικές διαταραχές (π.χ διανοητική καθυστέρηση, αντιληπτική δυσκολία, προβλήματα γλώσσας ή προσωπικότητας). Η μαθησιακή πρόοδος και επίδοση αυτών των παιδιών είναι κατώτερη από τ΄ άλλα παιδιά της ηλικίας τους, παρά τις σοβαρές προσπάθειες που καταβάλλουν.
Ο όρος «Μαθησιακές Δυσκολίες» είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών (δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ανάγνωση, γραφής, συλλογισμού και μαθηματικών ικανοτήτων.Επιδρά τόσο στη σχολική ζωή των μαθητών όσο και στην ψυχική τους υγεία. Η εικόνα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες διαφέρει από άτομο σε άτομο, ανάλογα με το είδος της δυσκολίας, το βαθμό της αλλά και το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει και αναπτύσσεται το άτομο.
Ο όρος «διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, υπερκινητικότητα» χρησιμοποιείται, για να υποδηλώσει τη νευροβιολογική διαταραχή που εμφανίζεται με συμπτώματα δυσκολίας στη συγκέντρωση προσοχής, υπερβολική κινητικότητα και παρορμητική συμπεριφορά σε βαθμό ασύμβατο με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. Τα παιδιά με αυτή τη διαταραχή εμφανίζουν εύκολη διάσπαση προσοχής, αυξημένη παρορμητικότητα και υπερκινητικότητα. Η υπερκινητικότητα δεν είναι απαραίτητο να συνοδεύει την ελλειμματική προσοχή. Το σύνηθες όμως είναι να συνυπάρχουν και τα δυο.
Ο όρος «δυσαριθμησία» αναφέρεται στην ειδική δυσκολία του ατόμου με την αριθμητική ή τους αριθμητικούς υπολογισμούς. Πιο συγκεκριμένα είναι η δυσκολία στην κατανόηση αριθμητικών εννοιών ή και δυσκολία στην επεξεργασία αριθμητικών πράξεων.
Ο όρος «δυσαναγνωσία» αναφέρεται στην ειδική δυσκολία του ατόμου να αποκωδικοποιήσεις γραφήματα ή και στη δυσκολία μα κατανοήσει αυτό που διαβάζει.
Ο όρος «δυσορθογραφία» αναφέρεται στις ορθογραφικές παρατυπίες ενός ατόμου. Πιο συγκεκριμένα το άτομο προσθέτει, ενώνει, χωρίζει, αντικαθιστά, αντιπαραθέτει, επαναλαμβάνει, παραλείπει τόνους, γραφήματα/συλλαβές/λέξεις.
Ο όρος «δυσγραφία» είναι η δυσκολία στην αυτόματη νοητική αναπαράσταση κι εκμάθηση της αλληλουχίας των μυϊκών κινήσεων που απαιτούνται στη γραφή των γραμμάτων ή των αριθμών
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
- Aτομικό Ιστορικό παιδιού.
- Ιατρικό ιστορικό-κληρονομικότητα.
- Οικογενειακή κατάσταση.
- Επαρκείς πληροφορίες από το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον.
- Παρούσα κατάσταση του παιδιού.
- Αξιολόγηση γονέων για την κατάσταση του παιδιού.
Η διάρκεια ενός μαθήματος στο τμήμα Ειδικής Μάθησης καλύπτει τα 3/4 της ώρας (45 λεπτά). Η συχνότητα των μαθημάτων ορίζεται με βάση τις ανάγκες κάθε παιδιού.